Створив понад 400 фільмів. Отримав 16 авторських свідоцтв на винаходи, більше 70 раціоналізаторських пропозицій. Винайшов прилад для здійснення корекції кольору і контрасту в кінонегативі.
Вітаю, Олександре Михайловичу, рада вас бачити! Ви член Національної спілки кінематографістів України (НСКУ), у вашій творчій колекції не один десяток фільмів. Чому ви вирішили пов’язати своє життя з операторською майстерністю?
Річ у тім, що я не просто оператор. У мене специфічний напрямок у цій сфері! Щоб отримати гарне зображення, потрібно не тільки бачити вдалий кадр, а ще й знати як зробити кадр вдалим. Тобто розуміти механізм роботи камери, оптики, світлотехніки. Я закінчив Київський інститут кіноінженерів. Знімав фільми, документальне кіно, я так би мовити оператор-консультант. Якщо вам цікаво, як зробити зображення живим, реалістичнішим – це до мене! Я кандидат технічних наук в області кінотелевізійної техніки і мені, як нікому іншому, відомі секрети зйомки справжнього фільму!
Обов’язково звернуся до вас, якщо вирішу знімати кіно. А хто ж тоді на вашу думку оператор з великої літери «О»?
Звичайно митець і людина, яка ідеально знає свою справу. Якщо він не знає світлотехніки, оптики, не розуміється на спеціальних видах зйомок: макрозйомці, зйомці в інфрачервоних, ультрафіолетових променях, якщо людина не розуміє, що це таке, то її оператором назвати не можна, а тим паче з великої літери.
Цікаво, цікаво…Ви винахідник, у вас 70 раціоналізаторських пропозицій і 16 авторських патентів! А, чи є серед них ті, якими найбільше пишаєтесь?
Та-а, їх дуже багато було. У мене є патенти по експонометричному обладнанню, контролю якості техніки і зображення, прилади спеціальної дозованої засвітки кіноплівки. Їх дуже багато і кожен з них важливий по-своєму. Усе залежить від місця і часу створення.
Що було поштовхом до пошуку нових рішень?
Життя ставило завдання і доводилося їх вирішувати. Ось одного разу потрібно було зробити імітацію стрілянини - вирішив за допомогою світлових ефектів показати постріли. Для цього завдання, я зробив спеціальні пристрої, які потім були впроваджені у виробництво фільмів на кіностудії Довженка. Або ж, потрібно було зробити ефект полум’я. Ми ж не можемо розпалити у кімнаті вогонь, потрібно імітувати цей вогонь за допомогою спеціального приладу. Цей новітній пристрій назвали «Полум’я». Мої прилади ефективно використовувалися у десятках фільмів.
А чи були випадки, коли ваші прилади було незамінними?
Так-так, звичайно! Мені вдалося врятувати декілька кінофільмів кіностудії Довженка за допомогою винаходу «Сканування 70-міліметрових фільмів». В Україні такого не має і не було! Проте зараз цей винахід вийшов би на новий рівень.
Чому ви хочете навчити своїх студентів?
Я хочу зробити з них професіоналів. Щоб ними стати вони повинні чітко розуміти, як створюється кіно, як працює той чи інший прилад. Недаремно я викладаю: «Сенситометрію», «Кінознімальну апаратуру та оптику», «Світлотехніку». Адже саме ці предмети дадуть їм поняття про складний процес створення фільму, щоб вони усе це могли застосувати у своєму житті. Застосують! Вже застосовують… Щоб стати професіоналами вони повинні знати: всі освітлювальні прилади, світлофільтри, оптику і так далі. Це у практичному розумінні, а в теоретичному - закони за якими побудовані ці прилади, як вони працюють. Бо, якщо не будуть знати елементарні речі то, як же вони стануть професіоналами?!
Як ви вважаєте, якими рисами повинен володіти істинний оператор?
Обов’язково талант. Але, таланту буде замало, коли немає знань! Потрібно мати відповідні знання і тоді можна говорити про те, що оператор став справжнім майстром своєї справи, або ж назвати його оператором з великої літери «О».
Дякую вам за можливість поспілкуватися. До побачення, успіхів вам.
Дякую, вам також усього найкращого!
Автор: Вікторія Каліновська
#кнукім #кук #ікітб #фкітб #факультет_кіно_і_телебачення #інститут_кіно_і_телебачення #Поплавський #абітурієнт2018 #абітурієнт #зно #телебачення #кіно #київський_університет_культури #київський_національний_університет_культури_і_мистецтв